وبلاگ - آخرین اخبار
کاربرد و مصارف جامبوبگ

کاربرد و مصارف جامبوبگ چیست؟

در مقاله امروز می‌خواهیم در خصوص مصارف جامبوبگ اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. برای ورود به بحث جا دارد کمی بیشتر با این کیسه‌ها و انواع آن‌ها آشنا شوید. جامبوبگ‌ها که آن‌ها را به نام بیگ بگ هم می‌شناسند از جمله تولیداتی هستند که منجر به تحول بزرگی در زمینه بسته بندی و حمل کالاها شده‌اند. از این کیسه‌ها می‌توان برای بسته بندی و حمل مواد مختلفی که بین ۵۰۰ الی ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند استفاده کرد.

معمولا کیسه‌های بیگ بگ را با استفاده از پارچه‌های لمینت دار تولید می‌کنند که دارای یک لایه نایلون داخلی است. البته بدون این لایه هم امکان تولید کیسه وجود دارد. جامبوبگ‌ها به کمک پارچه‌های صاف یا گردبافت پلی پروپیلن دوخته می‌شوند‌. انتخاب نوع پارچه برای دوخت کیسه تابع وزن محموله، ضریب ایمنی و ظرفیت بارگیری است.

فهرست مطالب

انواع کیسه جامبوبگ

برای مشاهده انواع کیسه جامبوبگ به همراه لیست قیمت آنها بر روی لینک کلیک نمایید.

انواع جامبوبگ با توجه به نوع مصرف

  • جامبوبگ با پارچه تهویه دار: با توجه به مصارف جامبوبگ می‌توان دسته‌بندی‌های مختلفی را برای این محصول در نظر گرفت. جامبوبگ‌های تهویه دار همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است، با پارچه‌ی خاصی دوخته شده اند تا بتوانند امکان عبور هوا را فراهم کنند. معمولا کیسه‌هایی که امکان تهویه هوا دارند برای حمل محصولات کشاورزی مثل سیب زمینی و پیاز بسیار مناسب هستند. زیرا در حمل مواد این چنینی عبور جریان هوا اهمیت زیادی دارد.
  • جامبوبگ بهداشتی مخصوص مواد خوراکی: از مصارف جامبوبگ می‌توان به حمل مواد خوراکی و دارویی اشاره نمود. به همین جهت به کیسه‌هایی نیاز است که از مواد اولیه مناسبی ساخته شده باشند. این کیسه‌ها تحت نظارت‌های ویژه بهداشتی و کنترلی قرار دارند. علت سخت‌گیری در این زمینه مصون بودن مواد داخل کیسه‌ها از هر نوع آلودگی است.
  • جامبوبگ مقاوم در برابر الکتریسیته: تنوع مصارف جامبوبگ موجب شده تا انواع مختلفی از این کیسه‌ها تولید و به بازار عرضه شوند. یکی از انواع کیسه‌های جامبوبگ، گونی‌هایی هستند که از مقاومت خوبی در برابر الکتریسیته برخوردارند. این جامبوبگ‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که می‌توانند الکتریسیته ساکن را تا ۶ ولت تخلیه کنند. برای حمل مواد خاصی از این کیسه‌ها استفاده می‌شود. در واقع اگر مواد دارای الکتریسیته ساکن باشند، ممکن است عدم تخلیه این الکتریسیته منجر به تولید جرقه و مخاطرات دیگر شود.

مصارف و کاربرد جامبوبگ

کیسه الوند تولید کننده انواع کیسه جامبوبگ

کیسه جامبوبگ یک تنی (1 تنی)
کیسه جامبوبگ یک و نیم تنی (5.1 تنی)
کیسه جامبوبگ دو تنی (2 تنی)
کیسه جامبوبگ دو دسته یا بند (2 پنل)
کیسه جامبوبگ چھار بند (4 پنل)
کیسه جامبوبگ ھشت دسته، بند (8 پنل)

مصارف جامبوبگ

انواع جامبوبگ با توجه به قطعات

  • جامبوبگ ۴ پانل: یکی از انواع جامبوبگ، کیسه ۴ پانل است. در واقع این کیسه‌ها ۴ تکه مجزا پارچه در ۴ دیواره جانبی خود دارند که به همدیگر و ته جامبوبگ دوخته می‌شوند. در این نوع از جامبوبگ‌ها شاهد دوخت دسته‌های کیسه به خط اتصال گوشه‌ها هستیم.
  • جامبوبگ U پانل: با توجه به مصارف جامبوبگ شکل دوخت کیسه‌ها هم متفاوت است. کیسه‌های U پانل از یک پارچه U شکل تشکیل شده‌اند که برای ۲ عدد دیواره جانبی کیسه و ته آن مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. دسته‌های کیسه این نوع جامبوبگ‌ها نیز به خط اتصال گوشه‌ها دوخته و وصل می‌شوند.
  • جامبوبگ Q : کاربرد جامبوبگ به شکلی است که مواد مختلف را می‌توان به کمک آن حمل نمود. با این حال در مواردی اهمیت زیادی دارد که مواد داخل کیسه‌ها به صورت یکنواختی توزیع شوند و اصطلاحا کیسه شکم نکند. به این منظور از کیسه‌هایی استفاده می‌شود که دارای قطعه تثبیت کننده باشند. جامبوبگ‌هایی که دارای قطعه تثبیت کننده هستند مزیت‌هایی دارند. مثلا برای حمل و نقل فضای کمتری را اشغال می‌کنند. البته این موضوع فقط محدود به حمل و نقل نیست. بلکه در انبار هم مصرف این کیسه‌ها باعث استفاده بهینه از فضا می‌شود. زمانی که این کیسه‌ها پر از مواد شوند باز هم شکل مکعبی خود را از دست نمی‌دهند. در شرایطی که فضای محدودی جهت حمل و نقل یا انبار کردن مواد دارید، بهتر است از اين کیسه‌ها استفاده کنید.
  • جامبوبگ مدور: برای تولید این جامبوبگ‌ها از یک تکه پارچه گردباف استفاده می‌شود تا ۴ دیواره جانبی کیسه دوخته شوند.

انواع جامبوبگ با توجه به قطعات

بررسی مصارف جامبوبگ

در این بخش از نوشتار به بحث اصلی خود یعنی مصارف کیسه جامبوبگ می‌پردازیم‌. نکته جالب توجه این است که در سال بیشتر از ۵۰۰ میلیون تن کالا با استفاده از کیسه‌های جامبوبگ در سطح جهان حمل و جا به جا می‌شوند. در برخی موارد دیده شده که کیسه‌های جامبوبگ را در معابر عمومی به منظور جمع آوری زباله بهداشتی، تصفیه و… قرار می‌دهند. در تمامی بافت‌های شهری و روستایی این کیسه‌ها مورد استقبال مردم، کشاورزان و کارخانه داران قرار دارند.

حتما شما هم با مواردی روبرو شده‌اید که به دلیل بسته بندی نامناسب کالا حجم زیادی از انبار اشغال شده است. یکی از مهم‌ترین مصارف جامبوبگ را می‌توان نظم دهی به انبارهای نگهداری کالا دانست. پس از قرار دادن مواد مورد نظر خود می‌توانید این کیسه‌ها را به کمک جرثقیل، لیفتراک یا بالابر در محل مناسبی قرار دهید. نظم دادن به انبار باعث می‌شود تا دسترسی به کالاها و در نهایت خارج کردن آن‌ها از محیط هم آسان‌تر باشند.

حفظ سلامت کالا جزء مزیت‌هایی است که در بحث کاربرد جامبوبگ مورد توجه قرار دارد. اگر دغدغه سالم رسیدن بار خود را به مقصد دارید، این کیسه‌ها کمک کننده هستند. محصولات پتروشیمی و شیمیایی مختلف به کمک این کیسه‌ها بسته بندی می‌شوند. در صنایع ساختمانی موادی مثل شن، سیمان و ماسه بدون اینکه بریزند و کیفیت خود را از دست بدهند توسط جامبوبگ‌ها بسته بندی و حمل خواهند شد. این کیسه‌ها در صنایع دیگری مثل صنعت غذایی، صنعت کشاورزی و… نیز کاربرد دارند.

بسته بندی آرد و شکر مورد نیاز نانوایی‌ها، قنادی‌ها و… از جمله پر رونق‌ترین کاربردهای این کیسه‌ها در صنایع غذایی هستند. محصولات چوبی خرد شده، گلوله‌های چوبی و کاغذ از دیگر اقلامی هستند که به کمک جامبوبگ‌ها می‌توان آن‌ها را حمل کرد.

بررسی مصارف جامبوبگ

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم هر آن چه که در مورد مصارف جامبوبگ لازم است بدانید را بیان کنیم‌. همانطور که متوجه شدید، انتخاب نوع کیسه بیگ بگ یا جامبوبگ تا حد زیادی وابسته به نوع مصرف مدنظر شما است. استفاده از کیسه‌های جامبوبگ این روزها در صنعت حمل و نقل رونق زیادی یافته است. زیرا بیگ بگ‌ها جایگزینی مناسب برای کیسه‌ها و پالت‌ها جهت نگهداری اقلام مختلف هستند‌.

بیشترین مصرف کیسه بیگ بگ در ایران کیسه های یک تنی است. برای خرید کیسه جامبوبگ یک تنی با کارشناسان الوند تماس بگیرید تا بر اساس چگالی محصول شما بهترین کیسه را در اختیارتان قرار دهند.

به دلیل ظرفیت بالای این کیسه‌ها می‌توان آن‌ها را برای بارگیری و انبار مواد مختلف با هزینه‌ای نسبتا مناسب به کار برد. اقلام و مواد مختلف بهداشتی، دارویی، معدنی، سیمان، قیر و… را می‌توان با استفاده از این کیسه‌ها بسته بندی و حمل کرد. برای حمل اقلام داخل کیسه‌های بیگ بگ نیز از تجهیزاتی نظیر بالابر، جرثقیل و لیفتراک استفاده می‌شود‌.

تولیدی جامبوبگ کیسه الوند یکی از معتبرترین مراکز تولیدی جامبوبگ به حساب می‌آید و از طریق این مرکز می‌توانید برای خرید این دسته از کیسه‌های فله بر به صورت عمده و جزئی و با قیمت مناسب اقدام نمایید. برای دریافت لیست قیمت جامبوبگ با کارشناسان کارخانه تولید کیسه جامبوبگ الوند تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *