وبلاگ - آخرین اخبار
حمل و نقل جامبوبگ

نحوه حمل و نقل جامبوبگ

فهرست مطالب

مقدمه

در این نوشتار به بررسی نکات لازم در خصوص حمل و نقل جامبوبگ می‌پردازیم. بهتر است ابتدا در مورد جامبوبگ‌ها یا کیسه‌های بیگ بگ اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. جامبوبگ‌ها در واقع گونی‌هایی هستند که از آن‌ها برای جا به جا کردن مواد مختلف پودری، فله‌ای و… استفاده می‌شود. این گونی‌ها با توجه به وزن، دسته، جنس پارچه، دوخت و… به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

این کیسه‌های حمل بار بافته شده از مواد منعطفی مثل پلی اتیلن یا پلی پروپیلن هستند که از نفت خام تولید شده‌اند. گونی‌های بیگ بگ به دلیل اینکه از قابلیت بازیافت برخوردار هستند از گزینه‌های سازگار با محیط زیست به شمار می‌روند. از طرف دیگر همین موضوع جامبوبگ‌ها را از نظر اقتصادی نیز به صرفه می‌کند.

استفاده از این کیسه‌ها همواره مزیت‌های زیادی را با خود به همراه دارد. برای مثال کالاهایی که حجم زیادی دارند را می‌توان با جامبوبگ‌ها حمل کرد. حمل کیسه‌های بیگ بگ نیز به کمک جرثقیل، بالابر و لیفتراک امکان پذیر است.

بیشترین مصرف کیسه بیگ بگ در ایران کیسه های یک تنی است. برای خرید کیسه جامبوبگ یک تنی با کارشناسان الوند تماس بگیرید تا بر اساس چگالی محصول شما بهترین کیسه را در اختیارتان قرار دهند.

انواع کیسه جامبوبگ

برای مشاهده انواع کیسه جامبوبگ به همراه لیست قیمت آنها بر روی لینک کلیک نمایید.

حمل و نقل جامبوبگ با جرثقیل

یکی از دستگاه‌هایی که به کمک آن می‌توان حمل و نقل جامبوبگ را انجام داد، جرثقیل است. در صنعت حمل و نقل از جرثقیل برای بارگیری، تخلیه و حرکت دادن بار استفاده می‌شود. معمولا حمل و نقل جامبوبگ با جرثقیل یک راه مناسب جهت حمل همزمان محموله و گونی‌ها در گمرکات و بندرگاه‌ها است. معمولا کیسه‌های جامبوبگ چهار دسته استاندارد دارند که حدود ۳۰ سانتی متر هستند. از این دسته‌ها برای بلند کردن گونی به کمک جرثقیل استفاده می‌شود.

حمل و نقل جامبوبگ

حمل و نقل جامبوبگ با بالابر

حمل و نقل جامبوبگ به کمک ابزارهای مختلفی انجام می‌پذیرد که یکی از آن‌ها بالابر است. به کمک این بالابرها به راحتی می‌توان مصالح و مواد مختلف درون کیسه‌های جامبوبگ یا بیگ بگ را به جاهای مختلف و طبقات بالاتر حمل نمود.

بالابرها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع استفاده‌ای که از آن‌ها می‌سود طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین انتخاب بالابر مناسب برای حمل کیسه‌های جامبوبگ اهمیت زیادی دارد. باید با توجه به ظرفیت بالابر مصالح را روی آن قرار دهید تا خطری متوجه شما و بارهایتان نشود.

حمل و نقل جامبوبگ با بالابر

حمل و نقل جامبوبگ با لیفتراک

حمل و نقل جامبوبگ به کمک دستگاه لیفتراک رواج زیادی دارد. در این قسمت می‌خواهیم شما را با لیفتراک و کاربرد آن بیشتر آشنا کنیم. یکی از بهترین گزینه‌هایی که به کمک آن می‌توان بارهای سنگین را جا به جا و حمل کرد لیفتراک است.

این دستگاه در جلوی خود دو شاخک دارد. از این شاخک‌ها برای بالا و پایین بردن بار و جا به جا کردن آن‌ها استفاده می‌شود. دکل، شاخک و الحاقات را می‌توان از اجزای اصلی لیفتراک دانست. میزان باری که به صورت مجاز و استاندارد می‌توان با لیفتراک حمل نمود بر روی خود دستگاه توسط کارخانه درج خواهد شد. در انبارهای بزرگ و محل‌های ساختمانی از این دستگاه بیشتر استفاده می‌شود.

به کمک لیفتراک می‌توان خیلی راحت و بدون وجود مخاطراتی مثل واژگونی و… بارهای سنگین را جا به جا کرد. در صورت که این خطر در مورد حمل بار با بالابرهای قیچی مانند به شدت دیده می‌شود. کیسه‌هایی که از آن‌ها برای حمل و بسته بندی مصالح ساختمانی استفاده می‌شود را به کمک این دستگاه می‌توانید بلند کنید و به هر نقطه‌ای از انبار خود حمل نمایید.

جالب است بدانید که شاخک‌های لیفتراک می‌توانند از خود لیفتراک هم بالاتر بروند. این امکان باعث می‌شود تا بتوانید بار خود را در بالاترین سطح نسبت به سایر وسایل و بارها قرار دهید. بنابراین بارگیری نهایی توسط کامیون‌ها نیز آسان‌تر خواهد شد.

کیسه الوند تولید کننده انواع کیسه جامبوبگ

کیسه جامبوبگ یک تنی (1 تنی)
کیسه جامبوبگ یک و نیم تنی (5.1 تنی)
کیسه جامبوبگ دو تنی (2 تنی)
کیسه جامبوبگ دو دسته یا بند (2 پنل)
کیسه جامبوبگ چھار بند (4 پنل)
کیسه جامبوبگ ھشت دسته، بند (8 پنل)

مصارف جامبوبگ

قطعات مختلف لیفتراک برای حمل بار

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، حمل و نقل جامبوبگ به کمک لیفتراک کاربرد زیادی دارد. به همین جهت قصد داریم شما را با قطعات مختلف دستگاه لیفتراک که از آن برای جا به جایی بار استفاده می‌شود، آشنا کنیم.

این دستگاه تخصصی در انبارداری مثل سایر تجهیزات این حوزه نظیر جک، پالت، بالابر، استاکر و… اجزای مختلفی دارد. شاسی اصلی ترین جزء دستگاه است که سایر اجزا مثل اکسل‌ها، دکل‌ها، چرخ‌ها، وزنه تعادل، حفاظ فوقانی و… بر روی آن قرار گرفته و نصب می‌شوند. وزنه تعادل لیفتراک که جنس چدنی دارد، در قسمت پشت دستگاه قرار می‌گیرد.

این قطعه کمک می‌کند تا در زمان حمل و نقل کیسه‌های بار به کمک لیفتراک، تعادل تمامی قطعات سوار شده بر روی شاسی حفظ شود و مشکلی در حمل بار پیش نیاید.

سقف اتاق راننده لیفتراک به دلیل اینکه احتمال سقوط بار وجود دارد از جنس فلز ساخته شده است. بنابراین هنگام وقوع خطر هم از جان راننده حفاظت خواهد شد. تجهیزات هشدار دهنده دیداری و شنیداری نیز در این دستگاه تعبیه شده اند. این تجهیزات دربردارنده‌ی چراغ چشمک زن، بلندگو، بوق، دنده عقب، چراغ گردان و… هستند.

بارکش یا حمل کننده از دیگر اجزای لیفتراک است که باعث می‌شود ریل‌های دکل توسط زنجیر یا سیلندر هیدرولیک به سمت بالا و پایین حرکت کنند. این ساختار برای شاخک‌ها و متعلقات جانبی دستگاه تکیه گاه مناسبی محسوب می‌شود. در این دستگاه نوعی حفاظ به نام نگهدارنده بار وجود دارد و از حرکت بار به سمت کابین راننده جلوگیری می‌کند.

لیفتراک

برای حمل بار توسط کیسه‌های جامبوبگ این کیسه‌ها را از بالا پر می‌کنند. البته برخی کیسه‌ها هم ممکن است از پایین پر یا تخلیه شوند. حمل و نقل جامبوبگ هزینه نسبتا مناسبی دارد.

به این منظور همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد می‌توان از جرثقیل، لیفتراک و بالابر استفاده کرد. بارهای بزرگ و سنگینی که درون کیسه‌های جامبوبگ هستند را می‌توان به کمک کشتی و… نیز از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر حمل نمود. برای تهیه کیسه‌های جامبو بگ با قیمت مناسب و کیفیت بالا می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه ما ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

لیفتراک حمل و نقل جامبوبگ

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی تجهیزات مختلف برای حمل و نقل جامبوبگ بپردازیم. محتویات مختلفی که از جامبوبگ‌ها برای حمل آن‌ها استفاده می‌شود ممکن است مابین ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

شکل بارها می‌تواند به صورت گرد یا مربعی باشند. هم‌چنین ارتفاع آن‌ها نیز ممکن است بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر متغیر باشد. کیسه‌های حمل بار جامبوبگ دارای یک لایه بیرونی پلی پروپیلن و لایه درونی پلی اتیلن هستند تا استحکام کافی داشته باشند. کیسه‌های جامبوبگ با توجه به اینکه توسط جرثقیل یا لیفتراک حمل شوند، می‌توانند به صورت یک، دو یا چهار حلقه باشند.

تولیدی جامبوبگ کیسه الوند یکی از معتبرترین مراکز تولیدی جامبوبگ به حساب می‌آید و از طریق این مرکز می‌توانید برای خرید این دسته از کیسه‌های فله بر به صورت عمده و جزئی و با قیمت مناسب اقدام نمایید. برای دریافت لیست قیمت جامبوبگ با کارشناسان کارخانه تولید کیسه جامبوبگ الوند تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *