وبلاگ - آخرین اخبار
پارچه کیسه جامبو ‌بگ

درباره‌ی پارچه کیسه جامبو ‌بگ بیشتر بدانید تا بهتر انتخاب کنید

در این نوشته، درباره‌ی جنس و کیفیت پارچه کیسه جامبو ‌بگ و انواع پارچه‌های به کار رفته در جامبو بگ صحبت کردیم.

فهرست مطالب

انواع کیسه جامبوبگ

برای مشاهده انواع کیسه جامبوبگ به همراه لیست قیمت آنها بر روی لینک کلیک نمایید.

پارچه کیسه جامبو ‌بگ

مقصود از پارچه کیسه جامبو‌ بگ در واقع همان گونی است. کیسه جامبو بگ به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود که یکی از آن‌ها، طبقه‌بندی از لحاظ پارچه است. جامبو بگ‌ها با پارچه‌های مختلفی تولید می‌شوند که استفاده از نوع پارچه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

جامبو بگ را می‌توان با استفاده از پارچه لمینت‌دار( گونی لمینت) یا بدون لمینت تولید کرد. نوع دیگری از پارچه کیسه جامبو بگ با استفاده از لایه نایلونی درونی یا بدون آن تولید می‌شود.

عواملی که در انتخاب نوع پارچه کیسه جامبو ‌بگ اهمیت دارند، وزن بار، رعایت نسبت ایمنی برای محموله، اندازه و ظرفیت بارگیری مطمئن یا امن هستند.

در تولید انواع پارچه کیسه جامبو ‌بگ به نیاز مشتری، کاربری مورد نظر، نحوه‌ی پر کردن آن، روش جابه‌جا کردن کیسه جامبو بگ، اینکه قرار است آن را بلند یا تخلیه کرد، توجه می‌شود.

از جامبو بگ برای جابه‌جایی، نگهداری و حمل و نقل کالاهای مختلف استفاده می‌شود. هر کدام از این کالاها از مواد و ترکیب‌های مختلفی تشکیل شده‌اند بنابراین باید در انتخاب و خرید جامبو بگ مناسب با کاربری مورد نظر دقت کرد.

از جمله عواملی که در انتخاب مناسب اهمیت دارند توجه به پارچه و جنس کیسه جامبو بگ است. زیرا هر یک از محصولات و کالاها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند باید از پارچه و جنس متناسب با آن استفاده کرد تا در حمل و نگهداری مشکلی به وجود نیاید.

به عنوان مثال پارچه‌ای که در جامبو بگ برای محصولات کشاورزی، شیمیایی یا مصالح ساختمانی استفاده می‌شود به طور قطع باید با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

پارچه کیسه جامبو ‌بگ

جنس پارچه

تولید پارچه کیسه جامبو‌ بگ با استفاده از پارچه درهم‌ تنیده و بافته شده‌ی پلی پروپیلن(pp) صاف یا بافته شده به شکل گرد صورت می‌گیرد. جنس و نوع پارچه کیسه جامبو ‌بگ با توجه به نسبت ایمنی و ظرفیت بارگیری مطمئن یا امن انتخاب می‌شود.
اگر به جنس پارچه کیسه جامبو‌ بگ از نظر ریزبافت بودن و اندازه سفتی و تراکم نخ‌هایی که آن را تشکیل داده‌اند، توجه شود این موضوع در کیفیت پارچه و همچنین اندازه تحمل بار، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

درخصوص جنس پارچه کیسه جامبو ‌بگ باید به عوامل مختلفی توجه کرد. به عنوان مثال به این نکته توجه کرد که آیا جامبو بگ قرار است در معرض تابش آفتاب باشد یا خیر. اگر جواب مثبت باشد بهتر از پارچه‌های مخصوص این امر استفاده شود.
این پارچه‌های مخصوص در برابر اشعه آفتاب بادوام هستند زیرا در هنگام ساخت نخ پارچه از ترکیب برخی مواد شیمیایی استفاده شده است. بنابراین نخ دوخت قطعه‌های پارچه، جنس نخ تسمه و نخ دوخت تسمه به جداره‌ی جامبو بگ از نوع UV باشد که در برابر نور آفتاب بادوام و مقاوم هستند.

بنابراین در انتخاب کیسه جامبو بگ باید به جنس پارچه، متناسب با کسب و کار مورد نظر توجه کرد. ممکن است از کیسه جامبو بگ برای حفظ و نگهداری دارو یا مواد غذایی استفاده شود پس جنس پارچه باید طوری باشد که آلودگی وارد کیسه نشود.
به همین ترتیب امکان دارد از جامبو بگ برای حمل و نقل سیمان، قیر، محصولات کشاورزی و… استفاده شود، پس باید تناسب میان کالا و محصول مدنظر با پارچه به کار رفته در کیسه جامبو بگ رعایت شود.

جنس پارچه کیسه جامبو ‌بگ

کیفیت پارچه

واحدی که کیفیت پارچه جامبو بگ را مشخص می‌کند برابر با گرم بر مترمربع است. یعنی اینکه یک متر مربع از پارچه کیسه جامبو بگ، چه اندازه وزن بر حسب گرم دارد. پارچه‌های جامبو بگ به طور معمول در وزن‌های 135، 150، 175، 180 و 200 گرم هستند.
اگر دو جامبو بگ را درنظر بگیریم که از نظر ابعاد با هم مساوی هستند و یکی از این پارچه‌ها با گرماژ 135 گرم ساخته شده است و دیگری با گرماژ 175 گرم تولید شده باشد جامبو بگ با گرماژ بیشتر در همان بعد و اندازه تاب و توان وزن بیشتری دارد.

توجه به گرماژ تنها پارچه یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت پارچه به شمار می‌‌آید. از عوامل اثرگذار دیگر می‌توان به نخ استفاده شده در دوخت و ضد اشعه بودن آن اشاره کرد که در برابر تابش آفتاب پوسیده نشود و هنگام تخلیه بار دچار آسیب و پارگی نشود.

در تولید پارچه کیسه جامبو ‌بگ از خرده یا تکه‌پارچه‌هایی استفاده می‌شود که در مورد هر یک از انواع آن‌ها توضیحات لازم بیان می‌کنیم.

کیفیت پارچه کیسه جامبوبگ

کیسه جامبو بگ 4 پانل

پارچه‌ای که در جامبو بگ 4 پانل به کار رفته است در 4 جداره کناری جامبو بگ از 4 قطعه جدا از هم تشکیل شده است. این 4 قطعه جدا از هم، به یکدیگر و به قطعه‌ یا تکه‌ی ته کیسه جامبو بگ دوخته می‌شوند.

نکته: در این مدل از پارچه کیسه جامبو‌ بگ، دسته‌های کیسه به جای اتصال کناره‌ها دوخته می‌شوند.

پارچه کیسه جامبوبگ تهویه دار

کیسه جامبو بگ U پانل

جامبو بگ U پانل از پلی پروپیلن بافته‌شده (PP) ساخته شده است. یک قطعه پارچه‌ای که u شکل است برای 2 دیواره‌ی جانبی و ته کیسه جامبو بگ استفاده می‌شود. برای 2 دیواره‌ی دیگر نیز از دو قطعه پارچه جدا از هم استفاده می‌شود که به قطعه‌ی u شکل، بافته یا دوخته می‌شوند.

نکته: در این شکل از جامبو بگ، دسته‌های کیسه به ردیف اتصال کناره‌ها دوخته می‌شوند.

پارچه کیسه جامبوبگ

کیسه جامبو بگ مدور یا گردبافت

یک قطعه پارچه‎ای که شکل گردی در بافت دارد برای تشکیل 4 دیواره‌ی کناری کیسه جامبو بگ به کار می‌رود. ته جامبو بگ از یک قطعه پارچه جدا از هم تشکیل می‌شود که به بخش گردبافت دوخته می‌شود.

نکته: در این فرم از جامبو بگ‌ها، دسته‌های کیسه جامبو بگ به دو طرف یا اطراف کناره‌های جامبو بگ بافته می‌شوند.

کیسه جامبو بگ با قطعه ثابت‌کننده( جامبوبگ Q)

این نوع از پارچه کیسه جامبو‌ بگ در گوشه‌های درونی کیسه، قطعه ثابت کننده دارد که از داخل کیسه به کناره‌های کیسه دوخته می‌شود. مزیتی که این نوع کیسه جامبو بگ دارد این است که به پخش یا توزیع مساوی محتویات کیسه کمک می‌کند و از شکم دادن جدارهای کیسه پر شده، جلوگیری می‌کند.

نکته: این دسته از جامبو بگ‌ها پس از آنکه پر شدند شکل مکعبی خود را حفظ می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود در حمل و نقل جای کمتری را به خود اختصاص دهند، در نتیجه هزینه حمل بار کاهش پیدا می‌کند.

کیسه جامبو بگ با دسته کلاهی

یک قطعه پارچه که بافت گردی دارد برای شکل دادن 2 جدار یا دیواره کناری و ابتدا و انتهای جامبو بگ استفاده می‌شود. دو جدار دیگر جامبو بگ از 2 قطعه پارچه جدا از هم هستند که به ناحیه‌ای که بافت گردی دارد دوخته می‌شوند.

پارچه‌ای که برای ابتدا یا سر جامبو بگ استفاده می‌شود به فرم یک یا دو دسته‌ کلاهکی، نوار پیچی می‌شوند. این کار برای بلند کردن جامبو بگ انجام می‌شود.

کیسه جامبو بگ با دسته کلاهی

کیسه جامبو بگ با پارچه تهویه‌دار

این گونه از جامبو بگ‌ها از پارچه خاصی تولید می‌شوند که عبور جریان هوا به درون کیسه را امکانپذیر می‌کند. جامبو بگ‌هایی که با پارچه تهویه‌دار تولید می‌شوند برای جابه‌جایی، حمل و حفاظت از محصولات کشاورزی که تهویه کردن به هنگام نگهداری و ترابری اهمیت دارد، استفاده می‌شوند.

کیسه جامبو بگ با پارچه تهویه‌دار

خلاصه محتوا

در این نوشته درباره اهمیت پارچه کیسه جامبو ‌بگ ، مطالبی بیان شد. در این مورد صحبت کردیم که هماهنگ با کسب و کارهایی که وجود دارد و با توجه به حیطه کاری و فعالیت مورد نظر، پارچه‌هایی در جامبو بگ‌ها به کار می‌روند که متناسب با آن حوزه باشند تا کارایی لازم را داشته باشند. همچنین در مورد اهمیت جنس و کیفیت پارچه کیسه جامبو بگ نیز توضیحاتی داده شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *